HaroldPolis
Werk
Bedenken,
organiseren,
maken
In elk project dat Harold Polis begeleidt, gaat hij op zoek naar kwaliteit. Als onafhankelijk media consultant, organisator en uitgever streeft hij ernaar om een breed publiek te bereiken op een innovatieve manier.
Merken
Harold Polis was onder andere medeoprichter van uitgeverijen Meulenhoff/Manteau, De Bezige Bij Antwerpen en Polis. Daardoor heeft hij een ruime ervaring met het opbouwen en heruitvinden van kwaliteitsmerken en de organisaties die erachter schuilgaan.
Mensen
Hij gaf boeken uit van, onder anderen, Nobelprijswinnares Svetlana Aleksijevitsj, Amélie Nothomb, Henry Bauchau, Richard Ford, Reni Eddo-Lodge, Alain Badiou, John Micklethwait, Alain Finkielkraut, Herman Van Goethem, Herman De Dijn, Hans Bevers, Paul Verhaeghen, Jeroen Olyslaegers, Tom Naegels, Rachida Lamrabet, Bart Van Loo, Maarten Boudry, Pascal Verbeken en Arnout Hauben.
Media
Harold Polis werkte tal van succesvolle crossmediale projecten uit, zoals Doordenken met dooddoeners (boek en podcast) van Ignaas Devisch en Jean Paul Van Bendegem, Chanson (boek, podcast, cd, zaalshow) van Bart Van Loo, of de Wereldgeschiedenis van Vlaanderen (Nederlandse en Franse vertaling, campagne in samenwerking met De Standaard).